1- تنظیم و نگهداری دفاتر اعتبارات بر حسب برنامه و مواد هزینه و سایر طبقهبندیهای بودجهای
2- تامین اعتبار مخارجی که مورد تشخیص مقام مجاز خرج قرار گرفته در حدود اعتبارات تخصیصیافته و تهیه گزارش بودجهای لازم به مدیریت مالی جهت اعمال مدیریت صحیح بر کنترل بودجه
3- تطبیق اقلام مندرج در دفتر اعتبارات جاری و اختصاصی و سایر منابع و ردیفهای عمومی با دفاتر معین هزینه اداره دفترداری و تنظیم حسابها و کشف مغایرتهای موجود و پیگیری در رفع آنها
4- همکاریهای لازم در تنظیم صورتحساب عملکرد بودجه سالانه با اداره دفترداری و تنظیم حسابها
5- تنظیم در خواست بر پایه اعتبارات موجود و تهیه و صدور حواله اعتبارات
6- نگهداری حساب اعتبارات مصوب
7- نگهداری بودجه اسمی و تفصیلی دانشگاه بر حسب اعتبار مصوب و واحد استفادهکننده
8- تعهدات اسناد حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه و سایر اسناد هزینه
9- تهیه گزارش در مورد جمع ارقام تعهد و هزینه قطعی و مانده اعتبارات واحدها