1- مطالعه قوانین و مقررات از جمله آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه، قانون محاسبات عمومی کشور، قانون برگزاری مناقصات، قوانین و مقررات اداری و استخدامی، قانون کار و تامین اجتماعی، قانون مالیاتهای مستقیم، قانون بودجه، دستورالعمل و بخشنامه های داخلی و وزارتی و غیره
2- رسیدگی به اسناد و لیستهای حقوق و مزایای واحدهای تابعه دانشگاه از نظر تطبیق با کلیه قوانین فوق
3- تطبیق پرداختها با موافقتنامه های مبادله شده و تخصیص های صادر شده
4- پاسخگویی به سوالات و مشکلات واحدهای تابعه در ارتباط با اسناد هزینه و ارائه راهنمایی های لازم به مسئولین رسیدگی به اسناد واحدها
5- انجام روش های ممیزی اسناد به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی منظم در امورمالی دانشگاه
6- کنترل واخواهی اسنادی که در انجام تشریفات مالی رعایت مققرات نشده و گزارش آن به مراجع ذیصلاح
7- انجام اعمال ممیزی به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی منظم در امورمالی دانشگاه
8- رسیدگی به مدارک وصول درآمد واحدهای دانشگاه و بررسی اسناد و مدارک هزینه پس از پرداخت وجه
9- تطبیق اسناد هزینه ها با بودجه مصوب
10- رسیدگی به حسابهای پیش پرداختها و هزینه ای انتقالی و موجودی انبارها و همچنین اموال دانشگاه
11- گزارش تخلفات احتمالی به مراجع ذیربط و ارائه نظرات اصلاحی در موارد لزوم